Unleash the potential Mincu Alina 5 februarie 2021, 05:03 0 comentarii Episodul 4 din seria ROCA’s Voice prezintă „Unleash the potential. Expresia pe care o punem în practică la ROCA, deoarece căutăm valorile în companii, fiind mai importante decât valoarea.” împreună cu Ionuț Bindea, Investment Manager, și Adrian Neacșu, CEO Frigotehnica. Podcastul ROCA poate fi ascultat și pe platformele de streaming: TRANSCRIPT 5:13 –MG: V-ati asumat un risc enorm dată fiind situația critică a companiei. Pe ce v-ați bazat când ați riscat? IB: – Pe oportunitate și pe oamenii pe care i-am găsit în companie. ROCA când se uită la o companie, se uită în primul rând la oameni, în al doilea rând la piață. În Frigotehnica am găsit o echipă de specialiști, oameni dedicați, un lider de piață. Am avut pe ce să construim. Compania opera într-o piață care avea potențial. 8:42 – MG: Ce a însemnat pentru tine să dai frâu liber potențialului – Unleash the potential IB: Unleash the potential e o expresie pe care o folosim și pe care o punem în practică. Ne place să căutăm oameni în companii pentru că ei fac companiile. În Frigotehnica am găsit specialiști foarte valoroși. Ne place să spunem că ROCA are ca misiune și aceea de a augmenta ce găsește în companie. Știm să îi motivăm pe oameni și știm să îi facem să crească. 9:54: IB – Pentr noi valorile sunt foarte importante. Noi spunem că valorile sunt mai importante decât valoarea. Valoarea poate să fie crescută, însă valorile mult mai greu. MG: Care sunt acele valori care vă inspiră la ROCA? IB: Ne place parteneriatul. Ne place să avem o conducere participativă în care angajații să fie motivați să se implice în conducere. Nu ne place o conducere autoritară. Sunt niște zone de dezvoltare a companiei la care noi ținem foarte mult și direcții în care ne place să ducem toate companiile. 12.27 – AN: Am acordat încredere managerilor de departament, venind și cu responsabilități noi pe care trebuiau să și le asume. 15.27 – Diferența în stilul de management contează întotdeauna. ROCA are peste 10 companii în portofoliu și am învățat cât de mult înseamnă să dezvoltăm potențialul oamenilor, să împingem limitele, să nu stea compania în limitele CEO-ului, ci sp extindem aceste limitele la cele ale celui mai bun expert pe fiecare domeniu. E foarte frumos să vezi cum crește o companie pe principiul unleash the potential. 16.40 IB: E foarte important ca schimburile să nu producă deranj, să fie internalizate de către angajați și de către organizație, să fie acceptate ușor. Pentru asta trebuie să le faci împreună cu organizația. Face parte din stilul nostru participativ și din stilul nostru de a colabora cu cei pe care îi găsim în companie, să găsim împreună acele formule acceptate de organizație.Dacă venim cu ceva impus, nu are cum să reușească. Orice schimbare trebuie să fie acceptată, înțeleasă și internalizată de organizație. 17.37- AN: Ce am apreciat la acest parteneriat este flexibilitatea și faptul că am avut cu cine să dialogăm. Întotdeauna când am avut obiective sau proiecte pe care doream să le dezvoltăm, era foarte simplu, ne așezam la masă, găseam soluțiile împreună. Flexibilitatea ROCA este un punct de apreciat. 19:52 – AN: ne-am bazat foarte mult pe experiența colegilor din Frigotehnica. Avem oameni cu experiență de peste 10-20 de ani și acest know how s-a transferat lin către colegii nou veniți în companie. Dacă vorbim de poziții în zona de project management și de proiectra e nevoie de minim 3-5 ani de zile ca să te poți baza pe un angajat. Dacă ne refrim la partea de instalare-montaj-servisare, aici sunt probleme. Reușim cu greu să acoperim aceste poziții, job-urile sunt și delegații în țară și în străinătate și unii preferă job-uri mai ușoare, aproape de casă. Dar și aici reușim să găsim soluții. Aici vorbim de parte de mecanică, automatizare, logistică și aici găsim greu oameni care să vină cu willing. 22:23- IB: A fost foarte ușor să îl găsim pe Adi. Prin vechime și prin ceea ce făcuse în companie, Adi era un lider informal în companie. Am văzut că era cel mai respectat coleg, la care se raportau ceilalți, ieșea din rând. Nu a fost dificil. 23.01- MG: În rest, pentru viitor? 23,04- IB: Frigotehnica are tot sprijinul nostrum pe partea de HR, ne-am implicat în selecția pozițiilor de top management, inclusive cu networking. 23.30 –MG: Cât de importante sunt toate aceste servicii specializate ce țin de HR? Să vă dezvoltați propriu department, să îl specializați într-o piață reală, cred că ar fi fost prea costisitor și un process prea îndelungat pentru compania voastră. E un aport important pe care ROCA îl pune la dispoziție? 23.50- AN: Suntem într-un dialog deschis și pe linia de HR, găsim tot felul de soluții, de optimizări, funcționează bine. 24:20 – MG: Unde vezi tu compania peste 1 an și peste 5 ani? Termen scurt și termen mediu? 24.35 – AN: Văd compania tot lider de piață în zona instalațiilor frigorifice în România. Anul trecut am făcut o strategie pe termen mediu, 5 ani de zile și vrem să ajungem cel mai mare contractor din zona Europa Centrală și de est. 25:03 – IB: Noi avem toată încrederea în Frigotehnica, vorbim de o echipă de peste 200 de specialiști. Există in Frigo pentru ursul din sigla ompaniei, ca un fel de cult de la Apple. La rebranding am avut discuții foarte aprinse în companie pentru că am vrut să schimbăm sigla și atunci am ales doar o reîmprospătare a sa, fiind logo-ul original din 1949. Oamenii erau atât de atașați de el încât nici nu am putut face mari modificări. Aș complete cu faptul că suntem în process de extindere și în alte piețe din regiune. Avem în plan ca anul viitor să mai deschidem o auxiliară în Europa, deci acest proces de creștere va continua. 26:2 – MG: Să dezvoltăm povestea logo-ului. De ce era atât de important? 26:26 – AN: Era vorba despre pozitia capului ursului. Este o chestiune de atitudine. Am ales sigla care să ne reprezinte. 27:15 – MG: Cât de mulțumit ești de administrarea companiei pe care ai reușit să o duci spre niște indicatori foarte frumoși? 27:40 – IB: Pe lângă cifre, aș vrea să punctez și altceva. Modul în care Adi vorbește despre noi si parteneriatul nostru ne bucură mai mult decât cifrele. 28:29 – MG: Ce sfaturi pentru ceilalți antreprenori legate de experiența ta în Frigotehnica și în parteneriat cu ROCA Investment? 28:40 – AN: Să nu renunțe la planuri și la strategia pe care au creionat-o. În zona antreprenorială pot apărea probleme si provocări și mesajul ar fi să nu renunțe și să continue cu implementarea proiectelor. La fel ca în viața de zi cu zi, este nevoia de ajutor și sfaturi, așa se întamplă și în companii. ROCA este compania potrivită pentru că au oameni specialiști în zona de finanțe, operațională, HR și poți conta pe ei. 30:10 – MG: Ce ar fi important să știe cei care vor să își dezvolte afacerea? 30:18- IB: E important să știe că pentru ei există soluții întotdeauna. Încurajez antreprenorii români să aibă curajul de a se parteneria, de a se asocia cu cineva, de a invoa, de a căuta un alt mod de a face lucrurile, de a accepta know-how-ul din exterior. Este un mesaj de curaj și de deschidere pe care îl transmit. Articol din categoria: Podcast Adaugă un comentariu Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată. Anulează Trimite comentariu Alte articole... În căutarea unui loc pe harta Private Equity miercuri, 20 septembrie 2023 Ce faci când lucrurile nu merg cum ți-ai planificat marți, 1 august 2023 Scrisoare către acționari vineri, 12 mai 2023 Valoarea încrederii – partea nevăzută a majorării de capital Roca Investments luni, 6 martie 2023 Pariul pe contrasens luni, 10 octombrie 2022 Abonare la newsletter Primesti pe e-mail cele mai noi stiri si evenimente de la ROCA Investments